| 
                                発行物 | 
		
                                発行物名 | 
		
                                著種 | 
		
                                雑誌名・巻号 | 
		
                                頁数 | 
		
                                発行年 | 
	
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            The Interaction of Audience Response Module and Drill Module: Combining Different E-Learning Functions for Better Learning
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2025
                         | 
                        
                            338-353
                         | 
                        
                            2025年7月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            Did Japanese Students Change Their Social Media Usage Toward Learning After COVID-19?
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2024, Proceedings Part VI
                         | 
                        
                            58-66
                         | 
                        
                            2024年7月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            Change in Social Media Use for Learning among Japanese Internet Users during the COVID-19 Pandemic
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2023, Social Computing and Social Media
                         | 
                        
                            308-323
                         | 
                        
                            2023年7月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            An Analysis on Social Media Use for Learning Under the COVID-19 Condition in Japan
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2022, LCT 2022
                         | 
                        
                            253-264
                         | 
                        
                            2022年7月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            An analysis on digital note-taking using social media in Japan
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2020: HCI International 2020 - Posters 
                         | 
                        
                            177-184
                         | 
                        
                            2020年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            An Analysis on the Recommendation Engine of a Course Introduction Module
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2018, LCT 2018, LNCS 10924
                         | 
                        
                            243-255
                         | 
                        
                            2018年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            An Analysis of the Note-Taking Function of the Audience Response System
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            Human Computer Interaction International 2017, LCT2017, Part 1, LNCS 10295
                         | 
                        
                            364-374
                         | 
                        
                            2017年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            論文
                         | 
                        
                            Recommendation Engine for an Online Drill System
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            HCI International 2015, LNCS 9192
                         | 
                        
                            238-248
                         | 
                        
                            2015年8月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            マルチエージェントの可視化による教育支援システムの意義と試み
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 125, no. 114
                         | 
                        
                            17-24
                         | 
                        
                            2025年7月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            生成AIを用いた参加型・双方向授業モジュールの強化
                         | 
                        
                            
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 124, no. 174
                         | 
                        
                            12-17
                         | 
                        
                            2024年9月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            エージェントキャラクターによる授業中のチャットボットに搭載するAIの比較
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報 Vol.123 No.348
                         | 
                        
                            45-50
                         | 
                        
                            2024年1月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            AIサービスを利用したテキスト分析機能のコース紹介モジュールへの実装
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 122, no. 431
                         | 
                        
                            148-153
                         | 
                        
                            2023年3月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            ソーシャルメディアからの情報に基づいたレコメンド機能のコース紹介モジュールへの実装
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 121, no. 174, ET2021-8
                         | 
                        
                            1-6
                         | 
                        
                            2021年9月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            参加型・双方向授業モジュールへのAIチャットボット機能の実装
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            	信学技報, vol. 120, no. 335, ET2020-46
                         | 
                        
                            1-6
                         | 
                        
                            2021年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            参加型・双方向授業モジュールへのエージェントキャラクター機能実装の試み
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 118, no.427
                         | 
                        
                            1-6
                         | 
                        
                            2019年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            参加型・双方向授業モジュールに実装されたエージェントコメント機能の効果分析
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 119, no. 331
                         | 
                        
                            37-42
                         | 
                        
                            2019年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            ソーシャル・ネットワーキング・サービスのデジタルノートとしての利用についての調査・分析
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 117, no. 469
                         | 
                        
                            223-228
                         | 
                        
                            2018年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            授業紹介モジュールのポートフォリオ機能とソーシャルメディアとの連携の試み
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 118, no. 351
                         | 
                        
                            37-42
                         | 
                        
                            2018年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            参加型・双方向授業モジュールのコメント機能の紹介と分析
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 116, no. 517
                         | 
                        
                            133-138
                         | 
                        
                            2017年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            コース紹介モジュール(eポートフォリオ)へのコースレコメンドエンジン機能の実装
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 117, no. 83
                         | 
                        
                            7-12
                         | 
                        
                            2017年
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                             コース紹介モジュールとeラーニングモジュールの連動の試み  
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                             信学技報, vol. 116, no. 228 
                         | 
                        
                            31-36
                         | 
                        
                            2016年9月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            参加型・双方向授業システムのノート機能導入結果に関する分析
                         | 
                        
                            共著
                         | 
                        
                            信学技報, vol. 115,no. 444
                         | 
                        
                            29-34
                         | 
                        
                            2016年1月
                         | 
                    
                
		
                    
                        | 
                            報告書
                         | 
                        
                            参加型授業モジュールのノート機能についての解説
                         | 
                        
                            単著
                         | 
                        
                            信学技報 Vol. 114,No. 441
                         | 
                        
                            11-16
                         | 
                        
                            2015年1月
                         |