発行物 |
発行物名 |
著種 |
雑誌名・巻号 |
頁数 |
発行年 |
論文
|
Frequency Effects of Multi-Word Sequences on L2 Learning : Unfolding the Complexity of L2 Syntax Modeling
|
単著
|
熊本学園大学 文学・言語学論集第30巻1号
|
49-94
|
2023年6月
|
論文
|
Constructs of EFL Syntax Development: Exploration from Explicit and Implicit Learning Perspectives
|
単著
|
久留米大学比較文化研究 第55巻
|
1-21
|
2020年3月
|
論文
|
英語学習者のリスニング能力の構成要素—語彙知識と統語知識の観点から—
|
単著
|
久留米大学外国語教育研究所紀要 第27巻
|
43-62
|
2020年3月
|
論文
|
Textbook Influence on EFL Learners’ Vocabulary Development
|
単著
|
福岡大学教育開発支援機構紀要 第2巻
|
57-69
|
2020年3月
|
論文
|
Profiling vocabulary for proficiency development: Effects of input and general frequencies on L2 learning
|
単著
|
System 第87巻
|
|
2019年12月
|
論文
|
The Meaning Distributions of a Polysemous Word in Two Kinds of EFL Learning Materials
|
共著
|
文京学院大学外国語学部紀要 第17号
|
35-56
|
2018年2月
|
論文
|
新旧学習指導要領下での高校英語教科書語彙の比較
|
単著
|
久留米大学外国語教育研究所紀要 第24巻
|
1-16
|
2017年3月
|
論文
|
Are Syntactic Representations of Intermediate-level Japanese EFL Learners Different from Those of L1 Speakers of English?
|
単著
|
英語教育研究(関西英語教育学会紀要)第38号
|
1-14
|
2015年3月
|
論文
|
Gaps and Similarities between Medical Teachers' Expectations and Students' Self-assessed Needs for English
|
共著
|
JACET 関西紀要 第17号
|
21-40
|
2015年3月
|
論文
|
Can-Do Statementsを利用した医学英語教育ニーズの分析 : 医学部教員へのアンケート結果について
|
共著
|
Journal of medical English education : official journal of Japan Society for Medical English Education 第14巻1号
|
15-24
|
2015年2月
|
論文
|
Mental Lexicons of Japanese EFL Learners in University: Difference between Inflectional and Derivational Relationships
|
単著
|
福岡大学言語教育研究センター紀要 第13巻
|
181-195
|
2014年12月
|