発行物 |
発行物名 |
著種 |
雑誌名・巻号 |
頁数 |
発行年 |
論文
|
Measuring Ethnocultural Empathy in Japanese Undergraduates: The Validity and Reliability of the Japanese Version of the Scale of Ethnocultural Empathy
|
共著
|
Frontiers in Education (Vol. 9), David Ostman, Larry Xethakis
|
1-26
|
2024年12月
|
論文
|
Rural Immigration Investigation of the Rural and Northern Immigration Pilot (RNIP) Program in Brandon and Altona (Canada): A blueprint for rural communities in Japan?
|
単著
|
KGU Journal of Language and Literature(熊本学園大学 文学・言語学論集)31(2)
|
1-54
|
2024年12月
|
論文
|
Fostering Empathy towards Immigrants through English Education: Testing the Database of Immigrant Narratives (DIN)
|
共著
|
KGU Journal of Language and Literature(熊本学園大学 文学・言語学論集)31(1), David Ostman, Larry Xethakis
|
35-62
|
2024年6月
|
論文
|
Using the Database of Immigrant Narratives in a Class for Third-year English Majors
|
共著
|
In J. Salazar & G. Benthien (Eds.), ICLE SIG 2nd Conference Peer-Reviewed Proceedings, David Ostman, Larry XethakisDavid Ostman, Larry Xethakis
|
2-28
|
2023年12月
|
論文
|
Mediating ingroup/outgroup perceptions to engage in perspective taking for the promotion of cultural understanding in EFL education
|
単著
|
KGU Journal of Language and Literature(熊本学園大学 文学・言語学論集)30(1)
|
25-47
|
2023年6月
|
論文
|
Narrative-based Approaches to Empathic Development for the Acquisition of Intercultural Competence in English Education
|
単著
|
The Proceedings of 2023 International Conference & Workshop on TEFL & Applied Linguistics. Ming Chuan University
|
173-188
|
2023年3月
|
論文
|
Mediating Interactional and Social-evaluative Anxiety in the English Language Classroom
|
共著
|
Bulletin of the School of Humanities and Science of Tokai University 1(2022), Larry Xethakis,David Ostman
|
11-17
|
2023年1月
|
論文
|
Targeting learner empathy in EFL education for nursing students
|
単著
|
In J. Huffman (Ed.), Nursing English Nexus, 6(2)
|
5-16
|
2022年10月
|
論文
|
Pre-recorded video interviews for empathic development in EFL education
|
単著
|
KGU Journal of Language and Literature(熊本学園大学 文学・言語学論集)29(1)
|
1-26
|
2022年6月
|
論文
|
Social Anxiety in Japanese Learners: Implications for English Education
|
共著
|
In P. Clements, R. Derrah, & P. Ferguson (Eds.), Jalt2020 Communities of teachers & learners. David Ostman, Larry Xethakis
|
152-160
|
2021年8月
|
論文
|
Speaking More, Making Friends and Feeling Less Anxious: Learner perceptions of a novel oral-communication course
|
共著
|
Bulletin of Sojo University(崇城大学紀要) 第46巻
|
91-102
|
2021年3月
|
論文
|
Speaking More, Making Friends and Feeling Less Anxious: Learner perceptions of a novel oral-communication course
|
共著
|
Bulletin of Sojo University(崇城大学紀要) 第46巻 Larry Xethakis, David Ostman
|
91-102
|
2021年3月
|
論文
|
Developing Cultural Understanding through Empathy: Insights from Narrative Medicine for the ESL/EFL Classroom
|
単著
|
KGU Journal of Language and Literature(熊本学園大学 文学・言語学論集)27(2)
|
1-24
|
2020年12月
|
論文
|
Self-Generated Worksheets to Support Extended Oral Interaction
|
共著
|
PanSIG Journal 2019 Jonathan Rowberry, David Ostman, Christopher Ott
|
261-267
|
2020年6月
|
論文
|
The Road to Reader Return: Employing Flash Fiction in EFL Education
|
単著
|
KGU Journal of Language and Literature(熊本学園大学 文学・言語学論集)27(1)
|
53-73
|
2020年6月
|
論文
|
Foregrounding the Other: Immigrants and "Americans" in Willa Cather's O Pioneers!
|
単著
|
Kumamoto University Studies in English Language and Literature [英語英文学], (61・62)
|
29-52
|
2019年3月
|
論文
|
Gaining Intercultural Competence through Literature: A Contemporary Curriculum for the University Classroom (Doctoral Thesis)
|
単著
|
Kumamoto University Graduate School of Social and Cultural Sciences
|
|
2019年3月
|
論文
|
Reinterpreting Empathy in Intercultural Competence
|
単著
|
Selected Papers from SUTLF 2018
|
20-32
|
2019年3月
|
論文
|
Using Literature to Increase Intercultural Literacy for Global Understanding: A Student-Survey-Based Approach to EFL Curriculum
|
単著
|
Selected Papers from SUTLF 2017
|
21-56
|
2018年11月
|
論文
|
Increasing Intercultural Empathy through Literature: A Survey-based Study of Narrative Literature in a University EFL Class
|
単著
|
2017 KOTESOL Proceedings
|
137-152
|
2018年10月
|
論文
|
Rescuing the Other: A Survey of Student Attitudes towards Refugees
|
単著
|
Kumamoto University Studies in Social and Cultural Sciences [社会文化研究], (16)
|
159-182
|
2018年3月
|
論文
|
Re-Defining the Other: Willa Cather’s Immigrants in My Ántonia
|
単著
|
Kumamoto Studies in English Language and Literature [英語英文学], (59・60)
|
21-47
|
2017年3月
|
論文
|
Imagining the Other: A Survey of Student Attitudes towards Immigrants
|
単著
|
Kumamoto University Studies in Social and Cultural Sciences [社会文化研究]
|
123-152
|
2017年3月
|
論文
|
Japanese Editorial Agency Attribution in the Representation of Japanese-Korean Relations
|
単著
|
Language Issues (16:1 July)
|
29-44
|
2010年7月
|
論文
|
日本の新聞社説における日韓関係の表象:コーパスに基づいたフレーミング分析 (Masters Thesis)
|
単著
|
Kumamoto University Graduate School of Social and Cultural Sciences (熊本大学院研究科 言語文学専攻)
|
|
2008年2月
|
研究ノート
|
カナダ地方自治体の移民プログラム調査:モーデン市におけるMPNP実施
|
単著
|
海外事情研究 第52号(通巻97号)
|
1-26
|
2025年3月
|
研究ノート
|
カナダのー時滞在外国人労働者の受け入れ状況と政府の支援(政府・州・自治体)-ウィンクラー町(マニトバ州)の受け入れ・労働状況と支援サービスー
|
単著
|
海外事情研究 第51号(通巻96号)
|
53-95
|
2024年3月
|
論説
|
Changing Perspectives—War Through the Eyes of Kaneko Tohta, Published in The Future of Haiku: An Interview with Kaneko Tohta, Kon Nichi Translation Group (Richard Gilbert, Masahiro Hori, Yuki Ito, Koun Franz, David Ostman, Takeyoshi Kanamitsu)
|
単著
|
Red Moon Press, USA
|
|
2011年
|