学会名 |
開催場所 |
発表内容 |
発表日付 |
Independent Learning Association Conference 2018
|
甲南女子大学
|
Towards an L2 metaphor pedagogy : multimodality and the EFL writer
|
2018年9月5日
|
JALTCALL2018 25th Anniversary
|
名城大学 ナゴヤドーム前キャンパス
|
Getting student in LINE: The affordances of a Japanese SNS(ポスター発表)
|
2018年6月10日
|
Pan SIG 2018
|
東洋学園大学
|
Towards an L2 Metaphor pedagogy
|
2018年5月19日
|
THT seminer on "Customizing the Curriculum,Refining the Syllabus and Personalizing the Classroom"
|
Hue,University,University of Foreign Languages(ベトナム)
|
Metaphor and EFL
|
2018年3月22日
|
全国語学教育学会・第43回年次国際大会教材展示会
|
つくば国際会議場
|
LINE:Use What All the Cool Kids Use
|
2017年11月17日
|
全国語学教育学会
|
秋田教養大学
|
Innovative Teacher Development-in Japan and Abroad(共同)
|
2017年5月20日
|
全国語学教育学会・第42回年次国際大会
|
WING AICHI
|
Rounding up References:Reference Software and You
|
2016年11月25日
|
50th Annual International IATEFL Conference
|
バーミンガム(イギリス)
|
Inducing metaphor production in low-intermediate second language learners
|
2016年4月12日
|
第41回全国語学教育学会年次国際大会
|
グランシップ(静岡県コンベンションアーツセンター)
|
Online Translation Sites for Small Businesses(共著)(展示)
|
2015年11月22日
|
全国語学教育学会多読分野別研究部会
|
西南女学院大学
|
Book reviews for Extensive Reading: Lessons from Genre-based Literacy Pedagogy
|
2015年6月21日
|
全国語学教育学会
|
神戸市外国語大学
|
Stories of our success:Narratives in learner development (共同)
|
2015年5月16日
|
Teachers Helping Teachers Kyrgystan
|
ビシュケク人文大学(キルギス共和国)
|
Metaphor and its use in Academic English Creating a grammatical syllabus through writing topics Project based teaching: The new country project
|
2014年9月13日
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Using Music to Scaffold Texts
|
2014年6月
|
Hantha Educators
|
ヤンゴン(ミャンマー)
|
5 day workshop in Life Skills, English Skills and Critical Thinking (共同)
|
2014年5月19日
|
全国語学教育学会 PanSIG2013
|
宮崎公立大学
|
Online translation sites: Problems and possibilities (共同)
|
2014年5月11日
|
全国語学教育学会 PanSIG2013
|
宮崎公立大学
|
Teacher learning in non-formal education in Burma (共同)
|
2014年5月10日
|
The 1th MARCED International Conference on Developing Countries
|
ヤンゴン大学 Hlaingキャンパス(ミャンマー)
|
Metaphor and Its Use in Academic English in Developing Countries
|
2014年3月15日
|
The 4th AURCED Inteternational Conference on Development Alternatives
|
アンコール大学(カンボジア)
|
Metaphor and Its Use in Academic English in Developing Countries, The Extent of Poverty in Cambodia
|
2014年3月13日
|
全国語学教育学会 長崎支部
|
出島交流会館
|
Music and Surveys in the Classroom
|
2013年12月
|
全国語学教育学会 LD SIG 20th anniversary conference
|
学習院大学
|
Teacher Learning for non-formal education in Myanmar
|
2013年11月
|
全国語学教育学会 LD SIG 20th anniversary conference
|
学習院大学
|
Seminar and Sotsuron Papers: Works in Progress
|
2013年11月
|
Teachers Helping Teachers 2013 in Kyrgyzstan
|
ビシュケク人文大学(キルギス共和国)
|
Plenary One
|
2013年9月14日
|
Teachers Helping Teachers 2013 in Kyrgyzstan
|
ビシュケク人文大学(キルギス共和国)
|
Surveys for the language classroom
|
2013年9月11日
|
Teachers Helping Teachers 2013 in Kyrgyzstan
|
ビシュケク人文大学(キルギス共和国)
|
Music in the language classroom
|
2013年9月10日
|
全国語学教育学会 福岡支部
|
西南学院大学
|
Teaching composition skills through extended metaphor
|
2013年9月
|
THT Kyrgyzstan seminar
|
ビシュケク人文大学(キルギス共和国)
|
Using dice to promote communicative activities
|
2013年9月
|
THT Kyrgyzstan seminar(キルギス共和国日本語語教師会)
|
ビシュケク人文大学(キルギス共和国)
|
コミュニカティブ・ランゲージ・ティーチング
|
2013年9月
|
The 4th AURCED International Conference on Development Alternatives
|
アンコール大学(カンボジア)
|
Metaphor and its Use in Academic English
|
2013年9月
|
The 11th MARCED International Conference on Developing Countries
|
ヤンゴン大学Hlaingキャンパス
|
Metaphor and its Use in Academic English
|
2013年9月
|
THT 2013 Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Surveys as Scaffolding
|
2013年6月14日
|
THT 2013 Vietnam seminar
|
フエダナン(ベトナム)
|
Using music to scaffold texts
|
2013年6月14日
|
JALTCALL conference 2013
|
信州大学
|
Developing Low Cost Readers for Developing Countries
|
2013年6月2日
|
JALTCALL conference 2013
|
信州大学
|
Digital Literacies for Autonomous Learning
|
2013年6月1日
|
全国語学教育学会 PanSIG2013
|
南山大学
|
①Student seminar and sotsuron papers: Challenges and possibilities ②Stories of outreach : Extensive Reading over there
|
2013年5月19日
|
全国教育学会 横浜支部
|
金沢大学、横浜市
|
Teachers Helping Teachers roundtable
|
2012年11月
|
JALT(全国語学教育学会Pan-SIG Conference 2012)
|
広島大学
|
English camps: Nuts and Bolts
|
2012年6月17日
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Some Principles in English Essay composition
|
2012年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Turning Speaking Exercises into Writing Exercises
|
2012年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Surveys for the Language Classroom
|
2012年6月
|
大学ICT推進協議会2011年度年次大会
|
福岡国際会議場
|
Using Moodle for *sairishu*
|
2011年12月9日
|
JALT2011 第37回全国語学教育学会国際大会
|
国立オリンピック記念青少年総合センター
|
Using QuickTime Pro to spice up your audio for your classroom(共同発表)
|
2011年11月18日
|
全国語学教育学会 福岡支部
|
西南学院大学
|
Towards a pedagogical style guide for EFL student research papers
|
2011年10月
|
全国語学教育学会 福岡支部
|
西南学院大学
|
Survey projects for the University classroom
|
2011年10月
|
The First Extensive Reading World Congress
|
京都産業大学
|
Promoting extensive reading through blog-posted book reviews
|
2011年9月5日
|
全国語学教育学会 CALL SIG
|
久留米大学
|
Seminar Classes Made Possible with Web 2.0
|
2011年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Some Principles in English Essay composition
|
2011年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Ever and never, any and none: Teaching NPIs
|
2011年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
The efficient deployment of tasks in teaching large size classes
|
2011年6月
|
全国語学教育学会 PanSIG2012
|
広島大学
|
English Camps: Nuts and Bolts
|
2011年6月
|
全国語学教育学会 福岡支部
|
西南学院大学
|
What is Reading Anyway?
|
2011年4月
|
全国語学教育学会 福岡支部
|
西南学院大学
|
Extensive Reading and blogs
|
2011年4月
|
TESOL2011
|
New Orleans Conversation Center, LA, USA
|
iPads,google docs and presentations
|
2011年3月17日
|
全国語学教育学会第36回年次国際大会教材展示会
|
愛知県産業労働センター
|
QuickTime Pro and video for teachers
|
2010年11月19日
|
全国語学教育学会第36回年次国際大会教材展示会
|
愛知県産業労働センター
|
A teacher’s guide to adding text to video
|
2010年11月
|
日本英文学会九州支部大会
|
九州大学
|
Cognitive Linguistics and EFL pedagogy
|
2010年10月
|
PAGATE
|
熊本大学
|
Introducing Teachers Helping Teachers
|
2010年7月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Functional Grammar and explaining English usage
|
2010年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Utilizing Lemov‘s taxonomy to improve your classroom
|
2010年6月
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University, Vietnam
|
Music in the classroom
|
2010年6月
|
全国語学教育学会(JALT)第35回国際年次大会
|
静岡県コンベンションアーツセンター
|
Learrning to run:Possibilities of scrolling text
|
2009年11月21日
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University(ベトナム)
|
Using Quicktime to create video tracks for classroom use
|
2009年6月12日
|
THT Vietnam seminar
|
Hue University(ベトナム)
|
Using Writing Topics to structure a tense based syllabus for composition
|
2009年6月
|
Teaching Strategies For The 21st Century
|
Hue University(ベトナム)
|
Group Project work in the Language classroom
|
2008年6月15日
|
Teaching Strategies For The 21st Century
|
Hue University(ベトナム)
|
Utilizing blogs and wikis in the EFL classroom
|
2008年6月14日
|
全国語学教育学会茨城支部会
|
筑波学院大学
|
Teaching Phonetics for Multiple Purposes-One Approach
|
2008年2月17日
|